O nas
Nasza placówka jest szkołą miejską, jednak położoną na uboczu, z dala od ruchliwych arterii
i typowego ulicznego hałasu. Pagórkowaty teren, cisza i spokój oraz zieleń otaczająca obszar Zespołu stanowią niezaprzeczalny urok tego miejsca. Dodatkowym atutem jest społeczność Ocic, stosunkowo nieliczna, tworząca środowisko ludzi znających się nawzajem
i zaangażowanych społecznie.
Budynek szkoły jest niezwykle pięknym i interesującym obiektem. Zachwyca doskonałym połączeniem zabytkowej linii
z nowoczesną lekkością i rozmachem. Jest
przestronny i wygodny. Swobodnie mieści pracownie przedmiotowe, świetlice, pokoje do zabaw dla przedszkolaków, aulę, pełnowymiarową salę gimnastyczną, stołówkę, kuchnię, bibliotekę oraz wiele innych pomieszczeń. Dzieci i personel placówki czują się tu dobrze
i wygodnie. Generalny remont przeprowadzony w latach 2000-2007 uczynił szkołę jasną
i nowoczesną, przy jednoczesnym zachowaniu jej zabytkowego stylu i uroku.
|
|
MISJA PRZEDSZKOLA
Tworzymy warunki do realizacji praw i obowiązków dziecka. Wspomagamy ponadto środowisko rodzinne w zaspokojeniu potrzeb dzieci:
- potrzeby bezpieczeństwa fizycznego
- potrzeby bezpieczeństwa psychicznego
- potrzeby kontaktu i akceptacji
- potrzeby aktywności poznawczej
|
DZIECKO MA PRAWO:
- do właściwie zorganizowanego procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej i z uwzględnieniem możliwości psychofizycznych dziecka, jego zainteresowań, zdolności oraz poziomu intelektualnego
- do podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej
- do opieki pedagogicznej w przypadku nieuczestniczenia w zajęciach dodatkowych (religia, rytmika, języki i inne)
- do ochrony przed wszelkimi formami używania przemocy fizycznej bądź psychicznej, ochrony i poszanowania jego godności osobistej oraz do życzliwego i podmiotowego traktowania
Do zadań edukacyjnych i wychowawczo-opiekuńczych są zatrudniane w naszej szkole osoby
kompetentne, wykształcone i ambitne, stale rozwijające swoje umiejętności i doskonalące warsztat pracy. Dobro dziecka jest dla nich nadrzędnym celem, implikującym postawy i zachowania w różnych sytuacjach. Żadne dziecko nie jest tu anonimowe - wszystkie są znane pracownikom, nazywane po imieniu i każde może liczyć na zainteresowanie i pomoc.
Ponieważ liczba uczniów nie przekracza 150-200, bez trudu poznajemy ich problemy, sytuację rodzinną, status materialny, a także system wartości
i zagrożenia, na jakie często są narażeni. Zawsze staramy się pomóc, stosując różne dostępne środki i metody. Solidarnie i zgodnie robimy wszystko, aby
wychować młodego człowieka na osobę wartościową, żądną wiedzy i świadomą swojej wartości.